Podobno, gdy nie wiadomo, o co chodzi, to chodzi o pieniądze, ale czy z samymi pieniędzmi wszystko jest jasne? Podobno sztuka jest obszarem gdzie obnaża się, kwestionuje, podważa i ujawnia, polem, na którym wolność i niezależność dochodzą do głosu. W szóstym numerze Punktu sprawdzamy, co artyści i ich działania potrafią nam powiedzieć o banknotach, złocie, przelewach i zapisach księgowych. Oglądamy choreograficzny układ wymiany sztuki na pieniądze i pieniędzy na sztukę. Krzysztof Gutfrański opowiada o działaniach Honzy Zamojskiego, żywotności książek i ich uwikłaniu w rynek sztuki. Piotr Juskowiak rozważa korespondencje twórczości artystycznej z istniejącymi for-mami kapitalistycznej produkcji i organizacji pracy. Nowy numer Punktu jest zaproszeniem do świata tak brudnych, jak i pożądanych pieniędzy, o którym piszą Aleksander Hudzik, Krzysztof Masiewicz czy Kuba Bąk. No i przede wszystkim polecamy prace niestrudzonego anarchisty Konrada Smoleńskiego, montaże Agnieszki Grodzińskiej, cyfrowe grafiki Laury Brothers oraz cykl znalezionych slajdów z wakacji z lat 60-70., za pomocą których Mikołaj Długosz opowiada o konsumpcji i beztrosce, błogiej bezczynności w czasie, gdy inni tworzyli nowy kontrkulturowy porządek świata. W numerze prezentujemy również ekspresywną twórczość Leszka Przyjemskiego, pokazujemy bardzo intymne doświadczenia Wojtka Pustoły i prezentujemy wywiad z artystą, eksplorujący wątki rodzinne i obfitujący w dociekania egzystencjalne.
Mikołaj Długosz, 1968
Piotr Juskowiak, Uwagi na temat artystycznego sposobu produkcji
Agnieszka Grodzińska, Suma sumarum
Konrad Smoleński All for money
Krzysztof Masiewicz, Kolekcjonowanie czy inwestowanie?
Krzysztof Gutfrański, Papier, nożyczki,kamień
Z Wojtkiem Pustołą rozmawia Anna Czaban, Po co komu 18 tygrysów bengalskich w klatce?
Jakub Bąk, Sztuka jest pieniądzem, pieniądze są złotem, złoto jest władzą
Laura Brothers, Window 90
Alek Hudzik, Pieniądz i sława
Leszek Przyjemski, Museum of Hysterics 1968-2011